Караванинг индустрията след сделката за Hymer

09.10.2018
Караванинг индустрията след сделката за Hymer

Караванинг индустрията отбелязва силен ръст през последните пет години. Още преди години големите производители изкупиха по-малките марки на пазара. Въпреки мега-сделката между Thor и Hymer, едва ли нещо съществено ще се промени в близко бъдеще.

Почивката с кемпер или каравана се свързва все повече с приключение и лайфстайл, отколкото с потници и бира. Индустрията главоломно расте, като от 2014-та всяка година се отчитат нови рекорди. Caravaning Industry Association (CIVD) очакват през тази година обем на пазара от 11 млрд. евро, като през миналата 2017-та за първи път продажбите надхвърлиха едноцифрени стойности в милиарди.

Изпълнителният директор на CIVD Даниел Онговинарсо счита, че този възходящ тренд ще продължава, докато атмосферата и икономическите показатели в Германия са положителни. "Почивката на открито става все по-модерна. Хората не искат вече туристически пакети, а да бъдат свободни", заявява той. За първи път от кризата през 2007 г., която също засегна и караванинг индустрията от асоциацията очакват новите регистрации да надхвърлят 200 000 до края на годината. През първата половина на 2018-та производството се е увеличило с 8%, а износът дори с 10%. С продажби от 5,88 млрд. евро индустрията отбелязва своето най-силно полугодие за всички времена. 

През сделката за Hymer към световен пазарен лидер

Пазарният бум се отразява положително и на производителя Hymer - пазарен лидер в Европа. Германците растат стабилно след серия от придобивания, като това на Dethleffs и отчитат 25% пазарен дял при кемперите и караваните. Докато европейският и северно-американският караванинг пазари бяха до огромна степен отделени един от друг, сега вече ще има един световен лидер. Американската Thor Industries купи Hymer за 2,1 млрд. евро. Thor Industries е едноличен лидер на пазара в САЩ с дял от 48%.

Петер Грейшел - преподавател по "Мениджмънт на туризма" в Мюнхенския университет обаче не смята, че ще има съществена промяна в индустрията след сделката. "Thor и Hymer ще продължат да работят основно на собствените си пазари, тъй като стандартите в САЩ и Европа са много различни", казва той. Докато американците обичат да почиват на едно място с караваната си, мобилността е предпочитана от европейците. Именно това е причината продажбите на кемпери на Стария континент да изпреварват тези на караваните.

Свързани статии:
Американската Thor Industries купува Erwin Hymer Group в сделка за 2,1 млрд. евро
Производителят на кемпери и каравани Hymer стъпва на китайския пазар
Историята на Hymer Group в снимки - 1931-2018 г.
Erwin Hymer Group получи награда за бранд мениджмънт

Веселин Вълев
Camping.bg

Източник: manager-magazin.de
Снимка: Dethleffs

препоръчани новини

Кемпер среща между България и Турция

Кемпер среща между България и Турция

Турският кемпер и караванинг клуб "Тракия" (Trakya Kamp Ve Karavan Dernegi) ще бъде домакин на есенна...

Резултати от класацията на къмпингите в България 2018 г.

Резултати от класацията на къмпингите в България 2018 г.

През месец септември се проведе четвъртото издание на Годишната класация на къмпингите в България #BestBGcamp2018....