Глемпингът: нарастваща модна тенденция през 2016 г.

13.01.2016
Глемпингът: нарастваща модна тенденция през 2016 г.

В последните години тенденциите в къмпинг сектора „наддават” все повече и повече – не само на размер и на тегло, но и на лукс. Пример за това е Nordisk Vanaheim – хайлайтът на OutdoorShow 2015, което традиционно се провежда в немския град Фридрихсхафен през месец юли всяка година.

Понятието Глемпинг набира все повече значение и важност. То произлиза от английските думи Glamour и Camping и се свежда до израза „ако правите глемпинг вместо традиционния къмпинг, ще почивате директно под звездите, комфортно настанени в истински легла, с електричество, кухня и хладилник – да, дори в палатка.”

Глемпинг палатките на Nordisk

Следвайки тези тенденции, датската аутдор компания Nordisk за 2016 г. въвежда собствена линия глемпинг палатки, изработени от полипамук. Те са представени на изложението OutdoorShow 2015 във Фридрихсхафен. Дизайнерите на Nordisk определят глемпинг палатката Vanaheim  като „нищо по-различно от малко по-аристократична палатка”. Тя е с площ 40 кв.м., с 4 спални помещения и тежи 58.5 кг.

Primus Campfire: Стилно хранене, и то – навън

Във Фридрихсхафен производителят Primus представи съвършено нов продукт, наречен Primus Campfire. Той ще даде възможност на любителите на глемпинга да се хранят пълноценно и със стил под открито небе.

Както при къмпинга, така и при глемпинга социалният и кулинарният елемент в готвенето сред природата са изключително важни. С новите си продукти Primus цели да преодолее дистанцията между люксозното барбекю в домашната градина и приготвянето на храна на жив огън по време на къмпинг. Качество, комфорт и чувството за свобода да си навън – това са неща, които не се взаимоизключват и глемпингът го потвърждава, твърди скандинавския производител.

Primus CampFire from PrimusChannel on Vimeo.

препоръчани новини

Новият Къмпинг пътеводител на България

Новият Къмпинг пътеводител на България

Новият Къмпинг пътеводителят на България вече е в печат. Той ще съдържа информация за 29 български къмпинга. През...

България има нужда от много нови къмпинги

България има нужда от много нови къмпинги

Къмпинг туризмът е един от най-динамично развиващите се сектори в Европа и света. Официалните статистики на...