Новия ID. Buzz беше официално представен в България само преди дни. Той се предлага за момента в две версии - пътнически с 4+1 места и товарен.
Срещаме се с бранд мениджъра на Фолксваген Лекотоварни автомобили - Ивайло Кирков в шоурума на марката в София, за да научим повече за електрическия бус и дали скоро ще има и негова къмпинг версия.
Здравейте, ID. Buzz беше представен пред българската публика точно на 14 февруари. Търсена ли беше символиката с датата?
Здравейте, това не беше търсена символика. Получи се случайно, но нямахме нищо против събитието да бъде точно на този ден, защото в крайна сметка този бус е директна препратка към оригиналния легендарен Фолксваген бус и при него до голяма степен също става въпрос за любов. Така че датата пасваше идеално.
ID. Buzz е футуристична версия на легендарното "Були" от 50-те и 60-те години на миналия век. Какви са приликите и разликите с Т1?
Приликата е видима и с просто око. Габаритите не са същите, но основната цел на дизайнерите е била в максимална степен да постигнат пропорциите и усещането за оригиналния Фолксваген бус. И това, което най-лесно може да се види са пропорциите на автомобила. Нетипично за един бус той е по-нисък. Преден и заден надвес са изключително къси, което доближава автомобила до оригиналното "Були". В днешно време тези къси надвеси дават възможност за изключително просторно вътрешно пространство. И голямото междуосие е възможно заради липсата на конвенционален двигател, което допринася за огромното вътрешно пространство. Цялостният габарит на автомобила е с 6 см по-къс от стандартен Фолксваген Пасат.
И въпросът на въпросите при електрическите автомобили - какъв е пробега?
Пробегът и обикновено първи въпрос при разговор с клиент. В случая на борда имаме батерия от 77 kWh, която дава възможност на 423 км максимален пробег. Догодина очакваме да се появи и дългата база на ID Buzz, която ще бъде и с по-голяма батерия - 91 kWh, както и с възможност за 7 места.
На изложението CMT в Щутгарт миналия месец беше показана и къмпинг версия на ID. Buzz, дело на независим разработчик. Кога можем да очакваме и официална премиера на California Buzz?
Малко е рано за този въпрос. Афтърмаркет партньорите са винаги по-бързи, но ние се появяваме малко по-късно, но с по-премислено предложение. Надявам се 2025 година да видим California базирана на ID. Buzz. Но преди това ще видим California базирана на Т7 Multivan.
А как би изглеждала тя?
Още е много рано. Не са ни показвали на закрити срещи и семинари разработки. Но със сигурност това ноу-хау, което заводът вече над 70 години го има в разработката на кемпери ще окаже благотворното си влияние и при този модел.
Какъв е интереса на българите към електрическите автомобили и в частност към ID. Buzz?
Интересът на българската публика към електрическите автомобили расте с огромни темпове. Разбира се, базата е малка и затова темповете са такива. Но интересът се засилва все повече. Хората с опит с електрически превозни средства оцениха много положително ID. Buzz, и като показатели, и като цена. Смятам, че имаме отлично предложение, а препратката към миналото го прави много силен конкурент на всички. Надявам се да се развиваме с още по-бързи темпове, отколкото целия пазар.
Какво ще покажете на щанда си на изложението Къмпинг и караванинг експо тази пролет в София?
С удоволствие участваме на вашето изложение вече четири поредни години. Със сигурност ще покажем ID. Buzz, защото това е автомобил, за който дълго време ще се говори. И при всяко негово показване ще бъде магнит за публиката. Вероятно ще имаме и Grand California, която смятам вече е позната на българския пазар. А оттам нататък зависи от производството.
Изложението Къмпинг и караванинг експо ще се проведе от 12 до 14 май в София.
Интервюто взе Веселин Вълев
Camping.bg
Camp to Joy - подкаст на camping.bg Разширяваме границите Ето ни и нас с Camp to Joy сред създателите на...