От личен опит: Къмпинг тест на Volkswagen California 6.1 Beach

17.03.2021
От личен опит: Къмпинг тест на Volkswagen California 6.1 Beach

Една къмпинг легенда е на българския пазар. Това е Volkswagen California. Моделът произхожда от вечния T1 пуснат в производство през 1950 г. В този смисъл, сегашната California е плод на над 70 години опит на германските инженери.

От Volkswagen ни поканиха да тестваме чисто нов California 6.1 Beach. Той е с допълнителен пакет Edition, който включва подобрени визуални елементи в екстериора, LED фарове и допълнително осветление вътре. Двигателят е 2.0 дизел, 150 к.с. и с 4Motion задвижване, т.е. на четирите колела.

Това, което ще ви представя тук не е класически автомобилен тест драйв. Няма да навлизам в детайли за двигател, ходова част, системи за сигурност, поведение на пътя, разход на гориво и т.н. Тази информация лесно може да откриете в интернет. Моята цел беше да тествам Volkswagen California като място за подслон, като къмпинг превозно средство. За тази цел прекарах 5 дни и 4 нощи в него. Спах, храних се, работих, почивах, слушах музика, шофирах. За това време успях да придобия лични впечатления, които ви представям в следващите редове.

Планът ми включваше нощувка в 3 къмпинга. Избрах новите къмпинг Алба, Глемпинг Алианс и Термален къмпинг Велинград, които работят целогодишно и предлагат високо ниво на удобства, което подхожда на Volkswagen California.


Ден 1

Взех Volkswagen California от представителството на марката в София. Багажът ми включваше лаптоп, камери, много топли дрехи, 3 хавлии, 2 допълнителни чифта обувки + джапанки, 2 спални чувала, тънко одеяло, чаршафи и възглавница, както и керамични посуда, метални прибори и препарат и гъба за миене чинии (все пак съм почитател на екологичния туризъм). Всичко това дори не успя да напълни долната част от багажника на California, а вътре в купето има още няколко пъти по толкова място.

Не бях взел обаче прясна храна, тъй като моделът Beach няма хладилник. Маршрутът ми следваше Подбалканския път и затова се възползвах от възможността да пазарувам в гр. Карлово, което ми е на път и не е далече от финалната дестинация за деня - къмпинг Алба.

Веднага с пристигането ми, по стара къмпингарска традиция се запознах със съседите си по места - приятна компания от Пловдив и Бургас. Вечерта прекарахме заедно на запалена камина в една от беседките на Алба, след което дойде време за лягане.

Volkswagen California е оборудван с независимо от двигателя дизелово отопление. Управлява се от тъчскрийн дисплей над огледалото за обратно виждане. Има възможност за избор на степени на отопление от 1 до 10. Показва и заряда на акумулаторите. По мои наблюдения при използване на електричество за отоплението, осветление, зареждане на телефон и лаптоп акумулаторите се разреждат с около 50% за 24 часа. Стигам до заключението, че повече от 48 часа без да се движи или поне да работи на място двигателя, специално тази модификация на California ще остане без ток.

Нямах търпение да тествам леглото под отваряемия покрив. Матракът е с дебелина около 4,5 см и не ми вдъхваше голямо доверие. Опасявах се, че нощувката няма да е много комфортна.

Останах обаче приятно изненадан - оказа се изключително удобно за компактните си размери. Това изглежда се дължи на подматрачната рамка с пружиниращи пластмасови ламели, които поемаха тежестта на тялото и приемаха формата му.

Нощта беше хладна. Температурата отвън падна до към 0 градуса. И въпреки че отоплението долу беше пуснато на максималната 10-та степен, в горната част се усещаше как се просмуква студен въздух през плата на отваряемия покрив. Двата спални чувала, които предвидливо бях взел, влязоха в употреба, сложих дори шапка и ръкавици. Температурната разлика между двете зони - долу и горе, при пуснато на максималната 10-та степен отопление беше 6 градуса.


Ден 2

Сутринта в къмпинг Алба беше слънчева и усещането много приятно.

Стоплих си вода на котлона в California, приготвих бърза закуска и седнах отвън да хапвам.

Газовата бутилка за котлона се намира вътре в купето, в специална ниша.

А самият газов котлон е вграден в стената. Много интересно решение.

Денят ставаше все по-топъл, като температурата достигна около 20 градуса. Не се стърпях и се впуснах да превзема с тичане близкия баир. Целта ми беше т.нар. "гледката" или "орлово гнездо". До там стига черен път с полегато изкачване, а от мястото се открива прекрасна панорама към Средна гора, яз. Копринка, къмпинг Алба и с. Скобелево. След приятното спортуване следва душ в къмпинга и почивка.

Време беше и за обиколка из забележителностите в района. Посетих Музея на етеричните масла в Казанлък и тракийската гробница Голямата косматка.

Следобяд времето се промени. Започна да духа вятър от север, който привечер вече беше толкова силен, че предпочетох да затворя покрива на California. След вечеря в компанията на съседите се прибрах в мобилния ми дом и отново поработих на лаптопа, послушах музика и приготвих този път леглото долу за нощувка. Няколко думи за него: седалката е подвижна по релси на пода, като за да се превърне в легло трябва да се плъзне по посока кабината. След това с дърпане на ръчка №1 се освобождава и облегалката заема хоризонтално положение.

Същата процедура може да се извърши и откъм багажника.

Леглото, което се получава е достатъчно широко, според мен дори за трима. Но е сравнително късо. С моята височина от 1,82 м успях да се събера по дължина на превозното средство, като възглавницата ми беше на ръба на леглото, а краката ми плътно стигаха до задния капак. Определено по-висок от мен ще трябва да спи по диагонал, което пък няма да остави много място за втори човек.

Въпреки че от Volkswagen препоръчват използването и също така предлагат допълнителен топ матрак за поставяне върху седалката, нощувката ми беше удобна. Да, не е перфектно равно, но постилах единия спален чувал и имах спокоен и непробуден сън, без да усещам ръбене или друг дискомфорт. Но за целта трябва да разположите тялото си между коланите на седалката.


Ден 3

Планът за този ден е пътуване от къмпинг Алба към Пловдив и нощувка в новия Глемпинг Алианс. Пътуването ми беше спокойно и приятно, а влизайки в Пловдив ми хрумна да разходя California по тесните калдъръмени улички из центъра на културната столица на България.

Минах през места, които са недостъпни за стандартен 3,5-тонен кемпер. California безпроблемно маневрира между колите, провира се през тесни пространства. Паркирах на уличка в редица, за да разгледам Стария град.

Следва настаняване в Глемпинг Алианс. За да влезете на територията на комплекса, трябва предварително да сте си направили резервация през уебсайта www.glamping-alliance.com. Избирате настаняване и услугите, които ще ползвате на място, след което получавате на мейла QR код, който ви дава достъп до зоната.

Аз разпечатах на хартия своя, защото не бях сигурен дали ще може да се ползва от екрана на мобилен телефон. Оказа се, че не е било нужно - отлично работи и е много удобно с телефон.

Моята резервация беше за място В7, което е най-висока категория - с навес за сянка и прилежащ индивидуален отоплен санитарен възел, достъпът до който също е чрез QR код.

Разпънах тентата и седнах в "офиса" да поработя малко. California 6.1 Beach не се предлага серийно с външен 220V контакт за зареждане. Той е стандартно оборудване в по-високите версии Coast и Ocean. Но това не ми създаде проблем - имах на разположение 220V / 300W контакт под шофьорската седалка. Много удобно за зареждане на лаптопа ми. За телефона ползвах вградените на другата седалка два USB порта.

След работа дойде време за разходка из нощен Пловдив. В представянето на Глемпинг Алианс се казва, че се намира на 6 минути от центъра на града. Реших да проверя дали е вярно, като ползвам градски транспорт. Спирката е на много удобно място - точно срещу комплекса. Автобус №20 дойде моментално и след няколко спирки, дори за по-малко от рекламираните 6 минути, бях пред хотел Тримонциум. Разходих се по Главната до Капана, където хапнах пица и обратно към "вкъщи". Прибирането също беше бързо, като цялата разходка ми отне малко повече от час и половина, заедно с пътуването в двете посоки.

Нощувката беше спокойна и неусетно дойде новият ден.


Ден 4

Времето е слънчево и хладно. Следва лека закуска с айран. 

Прибиране на тентата и потеглих от Глемпинг Алианс в Пловдив към следващата дестинация - Термален къмпинг Велинград. Навигацията на California ме поведе по "старото" шосе към Пазарджик и оттам Варвара и влизане в Родопите. На входа на Велинград спрях да се заредя с провизии и заведох "дома" си на автомивка. Докато траеше банята просто минах отзад в офиса и си отворих лаптопа да поработя.

Малко по-късно пристигнах в избрания за любим къмпинг на българите за 2020 г. - Термален къмпинг Велинград.

Избрах си място в близост до басейните и огнището.

Следва обичайното - отваряне на покрива, разпъване на тентата, изваждане на масата и столовете. А ето и къде се намират те - в специален джоб на задния капак.

Къмпинг зоната ми е вече готова.

След това идва време за разпускане в СПА центъра на Термален къмпинг Велинград - топли външни басейни, вътрешен басейн, сауни, стая за релакс.

Вече съм нов човек и е време за хапване в оборудваната столова на къмпинга, след което обратно в California за малко работа на лаптопа и почивка. При отворен покрив и вдигнато горно легло пространството вътре е много просторно.

 

VW California 6.1 Beach interior - Spherical Image - RICOH THETA


 

 

 

 

 

 

 

Ден 5

За съжаление пътешествието ми е към своя край. Днес трябва да върна California в София. Затварям покрива и го приготвям за път. Всичко се случва механично и в рамките на около една минута.

Казвам "довиждане" на Термален къмпинг Велинград. На път към София обаче има възможност за едно последно приключение. Около Велинград е пълно с красиви места, но за едно от тях има специално място в сърцето ми. Белмекен heart

Пътят нагоре става все по-снежен и на места преминава в дълбоки ледени коловози. Не бих могъл да мина оттук с личния ми автомобил, който също е 4Motion, като California, но е доста по-нисък.

Внимателно преминавам препятствията и пристигам с California Beach (в превод от английски "плаж") на задната стена на заледения яз. Белмекен. Височината е близо 2000 м.н.в., слънчево е, температурата е под нулата, духа леден вятър и усещането е мразовито. Правя няколко снимки и бързо се качвам обратно в California на топло. За мое съжаление къпането е забранено ...

Надолу към Юндола спирам за кадър с панорама целия Пирин. Красота! Вече съм готов да се прибера в София.


 

С какво ме впечатли California 6.1 Beach:

Volkswagen California 6.1 Beach е много удобен за шофиране, маневрен и въпреки по-бедното си къмпинг оборудване в сравнение със събратята си Coast и Ocean, както и със стандартен кемпер, има основни неща, които са голямо удобство при почивка на открито. Отваряемият покрив с комфортното горно легло и тентата отвън са безценни, но и дискретно вградените в страните маса и газов котлон са страхотно дизайнерско решение. Не на последно място е и джобът в задния капак, в който са двата къмпинг стола.


Моите забележки:

1. Изолация за зимата на отваряемия покрив: Двата отвора в плата за проветрение, както и пропускането на студен въздух през него ме отказаха да нощувам повече от една нощ горе. Леглото е по-голямо и по-удобно от долното, но разликата в температурата и усещането между двете зони беше некомфортна за мен. Това е индивидуално усещане все пак.

2. Малко разстояние между предните две седалки: Подлакътниците на предните седалки са голямо удобство по време на пътуване, но при преминаване от кабината към вътрешността на California и обратно ме затрудняваха. Оказва се, че са част от стандартното оборудване и не могат да се махат. Предполагам, че всеки по-едър от мен ще трябва да минава отвън, за да влиза от кабината в купето и обратно. Освен ако не завърта предните седалки.

3. Краката на масата излизат от габаритите й: Очевидно това е направено за по-добра стабилност на масата, когато се използва навън, но вътре в превозното средство тази особеност ми създаваше първоначално неудобство, като редовно ритах някой от краката й при сядане и ставане. В последствие започнах да свиквам и се научих да избягвам нежелан сблъсък с масата.


Заключение:

След 5 дни живот във Volkswagen California 6.1 Beach успях да формулирам за себе си определение за превозното средство. То е мултифункционално - може да се използва като лек автомобил за пътуване със семейството и приятели, да е помощник при транспортиране на обемисти товари и предлага възможност за комфортна нощувка и базови къмпинг удобства. Ако се съобразите с времето и се подготвите добре, ще си изкарате страхотно, както по къмпинги, така и сред дивата природа. Убедих се, че California е създаден за приключения - да пътувате и да посещавате интересни и дори труднодостъпни места, без да се застоявате твърде дълго на никое от тях.

 

Веселин Вълев
Camping.bg

Снимки и видео: Веселин Вълев / Camping.bg

 

препоръчани новини

Къмпинг и караванинг експо 2021 ще се проведе от 14 до 16 май в София

Къмпинг и караванинг експо 2021 ще се проведе от 14 до 16 май в София

Най-голямото и важно събитие в къмпинг, караванинг и аутдор сектора през тази година ще се проведе в рамките на...

За първи път в България: Megamobil!

За първи път в България: Megamobil!

Словенската марка кемпери Megamobil идва за първи път и у нас в България със съдействието на Megamobil Bulgaria!...