7-те финалисти за лого на България

15.04.2016
7-те финалисти за лого на България

Днес Министерство на туризма официално представи седемте графични визии, които професионално жури избра да продължат в следващия етап от конкурса за ново туристическо лого на България. Те са били избрани след двудневно обсъждане от общо 183 получени предложения.

Според министерството 7-те класирани за следващата фаза изображения отговарят на зададените технически и художествени критерии, като повечето залагат на комбинацията от картина и типография и отразяват важни за България символи.

Ето и всяко едно от тях, заедно с официалната му рецензия:

Първата визия, която единствено използва изцяло шрифтовата символика, съдържа в един от буквените си знаци стилизирано изображение на планина, слънце и море.

 

Шевицата присъства ярко във второто одобрено предложение. Авторът е почерпил вдъхновение от древния български знак „маказ“, който е елемент и от българските фолклорна носия и килимарство. За логото е избран този етап на маказа, който символизира „народ“ – допирането на два триъгълника в центъра, придружени с три по-малки от двете страни.

 

Централен образ в третото предложение за лого е препускащият кон като символ на свобода и волност, на тракийската и прабългарската култура.

 

Стилизираната роза е основен елемент в четвъртата одобрена визия. Плетеницата от разноцветни кръгове изобразява сложността и многопластието на българската култура и история.

 

Петото предложение включва четири елемента, с които страната ни се асоциира най-често – слънце, роза, вода и плодородна земя, и е решено в лишена от орнаментика стилистика, напомнящ детска рисунка.

 

Основата на шестата визия е релефно изображение на животно от известните каменни плочи от Стара Загора, считани за едни от най-важните и ценни археологически находки в България и Европа. Логотипът съдържа характерни за българското народно творчество елементи, като централните знаци са соларни и се свързват с живот, здраве, любов и благоденствие.

 

Седмата кандидатура за ново национално туристическо лого отново залага на розата като символ, с който чужденците най-често свързват България. Концентричните кръгове са израз на безкрайност и взаимосвързаност на култура, история,  фолклор и традиции. Открояващите се синьо и зелено представят богатството ни от природни дадености.

Одобрените 7 лога ще бъдат изложени в продължение на една седмица в сградата на Министерството на туризма в гр. София, ул. Съборна 1 и всеки желаещ ще има възможност да ги види отблизо.

Следващата стъпка е провеждането на жребий за определяне представителите на туристическия бранш и медиите, които ще участват в широкото жури и ще направят финалния избор на нова туристическа графична визия на България. Това се очаква да се случи в края на месец април.

Camping.bg

препоръчани новини

Новият Къмпинг пътеводител на България

Новият Къмпинг пътеводител на България

Новият Къмпинг пътеводителят на България вече е в печат. Той ще съдържа информация за 29 български къмпинга. През...

България има нужда от много нови къмпинги

България има нужда от много нови къмпинги

Къмпинг туризмът е един от най-динамично развиващите се сектори в Европа и света. Официалните статистики на...