Разширено търсене
  • Къмпинг Емануил

    Къмпинг Емануил

    яз. Жребчево, с. Паничерево, общ. Гурково

    Къмпинг Градина

    Къмпинг Градина

    местност Аклади Чеири, гр. Черноморец, Община Созопол

    Къмпинг Къпиновски манастир

    Къмпинг Къпиновски манастир

    гр. Велико Търново

    КЪМПИНГ Armenistis Camping & Bungalows

    КЪМПИНГ Armenistis Camping & Bungalows

    Ситония, Халкидики, Гърция

    КЪМПИНГ LACARA Camping & Bungalows

    КЪМПИНГ LACARA Camping & Bungalows

    Плаж Кутлумуси, Ситония, Халкидики, Гърция

    Термален къмпинг Велинград

    Термален къмпинг Велинград

    гр. Велинград

  • КЪМПИНГ Офшор кемп

    КЪМПИНГ Офшор кемп

    плаж Градина, гр. Созопол

    Къмпинг Кромидово

    Къмпинг Кромидово

    с. Кромидово, гр. Петрич

    Къмпинг Оазис Зверино

    Къмпинг Оазис Зверино

    Зверино, Мездра

    Къмпинг Зора

    Къмпинг Зора

    гр. Обзор

    Къмпинг Шкорпиловци

    Къмпинг Шкорпиловци

    с. Шкорпиловци

    Къмпинг Иракли

    Къмпинг Иракли

    с. Емона, плаж Иракли

  • Еко-къмпинг Доспат

    Еко-къмпинг Доспат

    яз. Доспат

    Къмпинг Атлиман

    Къмпинг Атлиман

    Китен, ул. „Приморско шосе“

    Къмпинг зона Мечи чал

    Къмпинг зона Мечи чал

    връх Мечи Чал 1830м /над Чепеларе и Пампорово/

    Къмпинг Съни Парадайс

    Къмпинг Съни Парадайс

    с. Чучулигово, общ. Петрич

    Къмпинг Оазис-Сливен

    Къмпинг Оазис-Сливен

    Сливен, Ичеренско шосе

    Къмпинг Реката

    Къмпинг Реката

    Мелник

  • Кемперстоп Врана

    Кемперстоп Врана

    София

    Къмпинг Силистар

    Къмпинг Силистар

    Плаж Силистар

Виж всички къмпинг зони
  • България има нужда от много нови къмпинги

    България има нужда от много нови къмпинги

    11.11.2019

    Къмпинг туризмът е един от най-динамично развиващите се сектори в Европа и света. Официалните статистики на Евростат и на Немския индустриален съюз на производителите на ваканционни автомобили отбелязват годишен ръст от 5% за първата половина на 2019 г. спрямо същия период на предходната година. Броят нощувки в къмпинги в Европейския съюз стремително гони този в хотели, като за някои страни той достига до над 40% от общия дял. Тази положителна тендения се усеща вече и в България, като всяка година у нас се откриват поне 5 нови къмпинга. Въпреки това, броят на съществуващите не може да задоволи нарасналото потребителско търсене и за българите, и за чужденците. Нашенците често избират почивка на къмпинг в чужбина, като тук основният ни конкурент е Гърция, докато за чужденците, пътуващи с кемпери, каравани или палатки липсата на къмпинги по-скоро се отразява негативно на възможността да създадат подходящи туристически маршрути за опознаване на страната ни. Обичайно, този тип  туристи не обичат да са ангажирани с конкретен график и резервации и отсядат в къмпинг за 2-3 нощувки, докато посещават забележителностите в района, а после продължават към следващата точка от маршрута си. Този вид туризъм става все по-популярен и за българите, които обаче го практикуват предимно в чужбина, именно поради липса на възможности тук. Към момента множество исторически, природни и културни забележителности остават непокрити от регулирани места за нощувка с кемпер, каравана или палатка. Така например, такива липсват около привлекателни за туристите места в Северна България, като районите на: Враца, Троян, Ловеч, Априлци, Русе, Силистра, карето Шумен-Плиска-Преслав-Мадара и много други. Ако говорим за области - 7 от 14-те в Северна България са бели полета на картата с къмпингите. Те са: Плевен, Ловеч, Русе, Търговище, Разград, Шумен и Силистра.  По отношение на поречието на река Дунав, което е част от европейския вело и гребен маршрут, където туристите отсядат предимно на къмпинг, у нас на дължина от цели 470 км. има само един малък къмпинг в двор на къща, който работи от това лято. В представените в бяло области от страната няма нито един работещ къмпинг В Южна България наситеността на къмпинги е по-голяма. С изграждането на всички нови проекти от последните няколко години вече само в 2 от общо 12 области липсват къмпинги - Перник и Кърджали. И в тази част от страната ни обаче има неизползван потенциал за къмпинг настаняване. Само за пример, това са районите на: Перперикон, Пловдив, София, Хисаря, язовир Кърджали, Банско, Гоце Делчев, Девин, Смолян, Златоград и т.н. В тези райони българите често къмпингуват свободно, а чужденците с кемпери и каравани избягват да ги посещават поради липса на регламентирани за целта места. По Черноморието ни ситуацията с броят къмпинги привидно е по-добра, но често качеството на предлаганата услуга не отговаря на съвременните изисквания на къмпинг туриста. Морските къмпинги, освен че са недостатъчно на брой, за да поемат изцяло увеличеното търсене за страната, имат нужда от инвестиции за подобряване на условията и инфраструктурата. Някои от тях пък постепенно се превръщат във вилни селища със сезонни и дори целогодишни стационарни каравани и не приемат гости за временно настаняване. Нарастващата тенденция в световен мащаб към здравословен и природосъобразен начин на живот и активна почивка предпоставят създаването на все повече места за настаняване от къмпинг и глемпинг тип. България се оценява от западните къмпинг експерти като скритата перла в короната на Европа. Но за да се превърне наистина в такава е нужно да извърви нелекия път по създаване на адекватно законодателство за изграждане на нови къмпинги, както и подобрение на инфраструктурата и сигурността в страната. Моделът, който ни препоръчват да следваме, е насърчаване на инициативата сред дребните земевладелци за обособяване на малки къмпинги в селски дворове на места, където такива напълно липсват, и за създаване на големи холидей паркове до населените места с потенциал за този тип туризъм, като например балнеокурорти и до туристически атракции с национално значение.   Екип на Къмпинг.бг

    Виж повече...
  • Резултати от Годишната класация на къмпингите в България 2019

    Резултати от Годишната класация на къмпингите в България 2019

    10.10.2019

    Приключи Годишната класация на къмпингите в България #BestBGcamp. Проучването се проведе за пета поредна година в края на лятото от Camping.bg със съдействието на маркетингова агенция Маркет Линкс и верига спортни магазини SportDepot. В анкетата гласуваха рекордните 835 души. През тази година въпросникът за първи път имаше и версия на английски език, насочена изцяло към чуждестранните гости, като техния дял от общия брой участници е 8,5%. От гласувалите българи, делът на жените преобладава, докато при чужденците разпределението на половете е равностойно. Най-активни в отговорите са били жителите на София, Бургас и Пловдив. Малко повече от половината от респондентите са на възраст от 36 до 50 г.  Ето финалното класиране на българските къмпинги в отделните категории: 1. Любим къмпинг на българското Черноморско крайбрежие: За любим къмпинг на морето българите избраха: I място: къмпинг Силистар II място: къмпинг Якото място III място: къмпинг Градина В тази категория за втора поредна година първенецът е къмпинг Силистар. След като се сдоби с нови домакини през 2018 г., къмпингът търпи стремглаво развитие и става все по-харесван и от българи и чужденци. Второто място се заема от Якото място, който възстанови изгубените си позиции в челната тройка през 2018. Градина е ежегоден фаворит в тройката, като тази година за първи път остава на третото място, следван съвсем изкъсо от къмпинг Иракли, който за първи път не попада в топ 3. На въпроса "Какво Ви привлича в любимия Ви къмпинг?" феновете на Силистар поставят на първо място красивата природа наоколо, тези на Якото място - свободата на децата, а за Градина това е непосредствената близост до морето. На първо място като любим къмпинг на морето чуждестранните гости също посочиха Силистар, следван от Златна рибка и къмпингите Градина, Шкорпиловци и Зора с равни гласове. 2. Любим къмпинг във вътрешността на страната: I място: къмпинг Къпиновски манастир II място: къмпинг Емануил III място: еко-къмпинг Батак Къмпингите Къпиновски манастир и Емануил за поредна година потвърждават призовите си места като любими в страна, а еко-къмпинг Батак, който за кратко отсъстваше от класацията, отново зае челните си позиции. Водещите фактори, поради които гостите избират почивка в тези три къмпинга, са красотата на обкръжаващата природа за Къпиновския, гостоприемството за Емануил и отново красотата на природата за Батак.  При чуждестранните гости движещата сила за избор на любим къмпинг очевидно е собствеността на къмпинга: на първо място за тях е Велико Търново, а на второ - Кромидово - и двата собственост на британци. На трето място за чужденците е Къпиновския манастир, като с това той непоклатимо затвърждава челните си позиции. Интересни данни разкрива общата статистика за факторите, които привличат гостите към любимите им къмпинги. При морските къмпинги трите основни фактора за мъжете са непосредствена близост до морето, красивата природа и хигиената, докато при жените хигиената е заместена от възможността за свобода на децата. Точно обратното обаче стои въпросът за къмпингите във вътрешността на страната - там жените поставят акцент на първо място на хигиената, следвана от спокойствието, редът и тишината и красивата природа, а за мъжете отново е най-важна е близостта до воден басейн.   ТОП 10 на любимите къмпинги в България: Къпиновски манастир, Велико Търново Силистар Якото място Емануил, яз. Жребчево Батак, еко-къмпинг, Цигов чарк Градина Иракли Велико Търново, с. Драгижево Доспат, еко-къмпинг Офшор кемп Градина 3. Категория "Хигиена": През тази година категорията "Хигиена" оценява удобството и хигиената общо за санитарните възли, туристическата кухня и зоните за миене на съдове. Победителите са: I място: къмпинг Къпиновски манастир - 4,59 т. II място: къмпинг Зора, Обзор  – 4,47 т. III място: къмпинг Емануил – 4,43 т. 4. Категория "Удобство на къмпинг местата"  Тук анкетираните оцениха местата за настаняване в къмпингите от гледна точка на електрозахранване, водоснабдяване, настилка, сянка, размер и близост до санитарните възли  I място: къмпинг Къпиновски манастир – 4,65 т. II място: къмпинг Емануил – 4,50 т. III място: къмпинг Зора – 4,42 т. 5. Категория "Допълнителни услуги"  Категория "Допълнителни услуги" включва допълнителните удобствата, които къмпингите предлагат, например детска площадка, спортни игрища, басейн, велосипеди и лодки под наем и други. В тази категория трите водещи къмпниги са: I място: къмпинг Къпиновски манастир – 4,52 т. II място: къмпинг Якото място   – 4,33 т. III място: къмпинг Емануил – 4,22 т. Тук, тазгодишният лидер Къпиновски манастир се изкачва с 2 позиции спрямо 2018 г.  и 2017 г и заема челно място. Емануил остава една позиция назад спрямо 2018 г., изместен от Якото място, който възвръща позицията си от 2017 г. 6. Категория "Снабденост" Тази категория оценява достъпността на гостите до магазини, ресторанти и стоки от първа необходимост. Лидерите през тази година са: I място: къмпинг Зора  – 4,63 т. II място: къмпинг Якото място – 4,49 т. III място: къмпинг Къпиновски манастир – 4,16 т. Зора и Якото място се изкачват с една позиция нагоре спрямо 2018 г. и избутват от класацията к-г Оазис, Зверино, който остава на пето място, предхождан от Къпиновския манастир и новия къмпинг Атлиман.  7. Категория „Гостоприемство“ Категория Гостоприемство е нова и оценява отношението към гостите и обслужването през 2019 г. I място: къмпинг Къпиновски манастир – 4,59 т. II място: къмпинг Емануил  – 4,53 т. III място: къмпинг Силистар  – 4,51 т. 8. Категория "Развитие и подобрение на материалната база" Тук анкетираните оцениха къмпнигите, които са посетили поне два пъти през последните 5 години. Трите водещи къмпинга, които не спират да се развиват и да надграждат услугата за клиентите си, са: I място: къмпинг Къпиновски манастир – 4,69 т. II място: къмпинг Силистар – 4,46 т. III място: къмпинг Якото място – 4,41 т. 9. Категория „Подобрения в обслужването“ В тази категория респондентите отново оценяват къмпингите на база най-малко двукратен престой за последните 5 сезона. I място: къмпинг Зора – 4,77 т. II място: къмпинг Атлиман  – 4,67 т. III място: къмпинг Къпиновски манастир  – 4,66 т. Къпиновски манастир, който беше лидер за последните 3 сезона (2016 – 2018), през тази година е изместен от два ключови къмпинга на морето. Построен преди 10-тина години, Зора е пионер на новите къмпинги в страната и привлича гости от цял свят, като от година на година прави все по-мащабни инвестиции в развитие на настаняването и парковото оформление. Атлиман отвори врати през 2018 г. не напълно готов, но през 2019 г. даде сериозна заявка да се превърне в къмпинг от европейска класа. 10. Категория „Локация и обкръжаваща природа“ Трите най-предпочитани от българите къмпинги заради локацията и обкръжаващата природа са: I място: къмпинг Силистар  – 20,5% II място: къмпинг Къпиновски манастир – 14,9% III място: къмпинг Якото място – 12,8% Пътувания в чужбина Класацията на къмпингите в България цели да оцени и кои са основните конкуренти на българските къмпинги. Едва 1/4 от всички попитани отговарят, че посещават къмпинги в чужбина. Най-големият конкурент на България е Гърция, следвана от Италия, Румъния, Австрия и Германия. Като най-предпочитани къмпнинги от българите в южната ни съседка са посочени Арменистис и Талата. Привържениците им споделят, че оценяват в тях на първо място общият облик, който имат, следван от красивата природа и чистотата.  Критерии за избор на къмпинг Топ 3 критерии за избор на къмпинг, независимо дали в страната или в чужбина, са удобството на къмпинг местата, хигиената на санитарните възли и достъпа до местоположението, който през миналата 2018г. е класиран в дъното на факторите за избор. Цената отново се оказва неопределящ фактор.  Повече информация за профила на къмпингуващите, потребителското им поведение и конкретни данни ще намерите в подробния доклад от Класацията, който предстои да бъде публикуван до края на м. октомври.   Трима от гласувалите в анкетата ще печелят награди на лотариен принцип от верига спортни магазини СпортДепо. Кои са щастливците ще научите съвсем скоро.   Camping.bg Заглавна снимка: Къпиновски манастир

    Виж повече...
  • Данни за пазара на кемпери и каравани в Румъния

    Данни за пазара на кемпери и каравани в Румъния

    15.11.2019

    Настоящата година е пикова по отношение на вноса на нови кемпери и каравани в Румъния, съобщава специализираният румънски сайт rvtravel.eu. От там са изпратили запитвания до 13-те компании, които продават кемпери и каравани и 66-те компании за отдаване под наем в северната ни съседка. Получили отговори само от част от тях, на чиято база е статистиката по-долу: Кемпери и каравани под наем Данни за автопарка под наем в Румъния към 15 октомври 2019 г.: кемперванове: 14 единици полу-интегрирани: 56 единици с алковен: 175 единици интегрирани: 6 единици каравани: 13 единици Общо в Румъния се отдават под наем 264 кемпера и каравани. Според годините на производството им: 1991-2000: 7 единици 2016: 8 единици 2017: 22 единици 2018: 49 единици 2019: 178 единици Статистиката по-горе е на база данни предоставени от 48 от общо 66 фирми отдаващи под наем кемпери и каравани в Румъния. Продажби на нови кемпери и каравани Сезонът за продажби в караванинг индустрията е от септември до септември всяка година. Така, по данни към 15 октомври 2019 г. продажбите на нови кемпери и каравани в Румъния са следните: кемперванове: 8 единици полу-интегрирани: 18 единици с алковен: 41 единици интегриран: 3 единици каравани: 23 единици За отчетния период в Румъния са продадени общо 93 нови кемпера и каравани (на база данни предоставени от 7 от 13-те компании, продаващи нови кемпери и каравани). От rvtravel.eu уточняват, че представената статистика е информативна поради факта, че не се базира на изчерпателни и официални данни.   Веселин Вълев Camping.bg Източник: rvtravel.eu Снимка: Веселин Вълев / Camping.bg

    Виж повече...
  • Снимка на деня: Concorde лежи на магистрала в Швейцария

    Снимка на деня: Concorde лежи на магистрала в Швейцария

    14.11.2019

    В края на октомври 46-годишен шофьор на спортен автомобил движещ се по швейцарската магистрала A2 в посока Люцерн / Берн изпреварва супер луксозен кемпер Concorde теглещ платформа. По причини, които все още не са напълно изяснени, се стигна до инцидент, в резултат на който кемперът занася и се обръща на пътя на лявата си страна. Платформата натоварена с малък джип се е разкачила от кемпера и се е преобърнала, но е спряла на гумите си. При инцидента един човек е леко ранен. Магистралата в посока Берн / Люцерн е останала затворена за около два часа.   Веселин Вълев Camping.bg Източник: rvtravel.eu Снимки: Polizei BL

    Виж повече...
  • Готви се забрана за собственост на големи пътнически бусове от физически лица

    Готви се забрана за собственост на големи пътнически бусове от физически лица

    13.11.2019

    Бусове с повече от 8 места за пътници вече няма да могат да се регистрират на физически лица, съобщи Offnews. Забраната е залегнала в проект за промени в Закона за автомобилните превози, публикуван на портала за обществено обсъждане. Към днешна дата няма ограничение за собствеността на този тип транспортни средства. Ако промените бъдат приети в този вид бусовете с над 8 места (без шофьора) ще могат да се притежават само от фирми. Мярката е мотивирана с цел ограничаване на нерегламентираните пътнически превози у нас. Големите пътнически бусове са подходящи и дори предпочитани на запад за конвертиране в кемпери. Превръщането на стари училищни автобуси в домове на колела е супер модерно в Америка. Тази законова промяна у нас би принудила собствениците на конвертирано в кемпер подобно МПС или да остане притежание на юридическо лице, или да му бъде променено статута по документи.   Camping.bg

    Виж повече...
  • Tesla Model X бие Mercedes-Benz EQC и Audi e-tron в тест за теглене на каравана

    Tesla Model X бие Mercedes-Benz EQC и Audi e-tron в тест за теглене на каравана

    30.10.2019

    Все още много хора смятат, че каравана не може да бъде теглена от електрически автомобил. Но още през 2015 г. Tesla Model X беше първият такъв автомобил с капацитет за теглене 2267 кг. Оттогава на пазара се появиха още няколко електрически SUV, като Mercedes-Benz EQC (1800 кг) и Audi e-tron (1800 кг). Този тип автомобили са особено популярни в Норвегия, което кара Норвежката асоциация за електрически автомобили да постави Tesla Model X, Mercedes-Benz EQC и Audi e-tron в интересен тест с теглене на идентична каравана с тегло 1160 кг. През трите дни на провеждането на теста електрическите SUV-та са изминали 1381 километра. И за да бъде тестът още по-точен и обективен асоциацията е ползвала трима шофьори с опит в управлението на електрически превозни средства, които са се сменяли зад воланите на трите автомобила. Резултатите от теста показват, че Tesla Model X е доста по-енергийно ефективен от другите два конкурента, с и без каравана. Консумация на енергия при трите модела: Модел Wh/km с каравана Wh/km без каравана Tesla Model X Long Range (100D) 279 Wh 153 Wh Mercedes-Benz EQC 400 306 Wh 163 Wh Audi e-tron 55 353 Wh 185 Wh Mercedes-Benz EQC изразходва около 10% повече енергия от Tesla-та при пътуване на една и съща дистинация, теглейки една и съща каравана. Очаквано, Audi e-tron, което не се слави с висока енергийна ефективност, остава на последното трето място в този тест, с около 27% повече изразходвана енергия в сравнение с Model X. Възможността за регенериране на електрическа енергия при използване на спирачките се е оказало много полезно при шофиране по хълмистите фиорди. Това важи и за трите превозни средства. Норвежката асоциация за електрически автомобили заключава, че и трите електрически автомобила са подходящи за теглене на каравана, но Model X е с най-добри показатели по отношение на пробег и ефективност. При предимно равен терен Tesla-та може да изминеоколо 320-330 км. с един заряд, теглейки каравана, докато Мерцедесът и Аудито - около 260-270 км. Американският автомобил е обаче и с малко по-висока цена.   И официалното видео на норвежците:   https://elbil.no/wp-content/uploads/2019/09/ElbilCamping.mp4   Подробна информация за теста и технически данни може да видите в официалния сайт на Норвежката асоциация за електрически автомобили ТУК   Веселин Вълев Camping.bg Снимки: Elbil.no

    Виж повече...
  • От архивите: Jurgens Autovilla - първият кемпер произведен в Южна Африка

    От архивите: Jurgens Autovilla - първият кемпер произведен в Южна Африка

    26.10.2019

    Историята на караванинг историята в Южна Африка започва през 1974 г., когато Jurgens Caravan пускат на пазара Autovilla. Кемперът е базиран на Volkswagen Kombi шаси, което е преработено в още от Германия, преди да бъде изпратено в далечна Африка. Още с появяването си Autovilla получава прякора "костенурка", заради своята закръглена форма и бавно изкачване на наклони. При появата си Autovilla досущ прилича на караваните произвеждани от Jurgens  по онова време - отвън бели със сиво. През 1977 г. Autovilla претърпява промяна, като Jurgens добавят допълнително двойно легло над кабината, а цветовете отвън се променят на бяло със зелени линии отстрани. Кемперът е бил задвижван от мотор с обем 1800 куб.см., като дори е имало и възможност за автоматична скоростна кутия. Заради теглото на Autovilla обаче това се оказва проблем и автоматикът спира да се предлага на клиентите.   Веселин Вълев Camping.bg По материали на: caravansa.co.za и carandclassic.co.uk

    Виж повече...
  • Tentsile с трето поколение дървесни палатки

    Tentsile с трето поколение дървесни палатки

    25.10.2019

    Tentsile - лидерът в преносимите дървесни палатки и хамаци съобщи, че третото поколение на продуктите му ще бъдат пуснати на пазара през пролетта на 2020 г. Новата линия предлага пълен ъпгрейд на досега съществуващата гама плюс три нови продукта, като всички са създадени според основния принцип на компанията да защитава световните гори. "Винаги се стремим да разширяваме границите на това къде могат да бъдат използвани нашите продукти, подобрявайки дизайна и приложимостта" споделя Алекс Шърли - Смит, основател и ръководител "Продуктово развитие" на компанията. "Характеристиките и подобренията на третото поколение ще подобрят цялостното преживяване на потребителя. Те дават по-комфортно пространство за спане и дори правят живота на къмпинг още по-лесен." Новите попълнения към гамата на Tentsile за 2020 г. са палатките Safari Vista Tree Tent, хамакът Safari Trillium и Ground Conversion Kit. Принципът "Не оставяй следи" (Leave No Trace) вече ще бъде внедрен във всеки един от моделите  палатки и хамаци на компанията. (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({}); Дървесната палатка Tentsile Safari Vista Моделът Safari Vista Tree Tent дебютира с революционна трансформация на оригиналната Виста, която прави новата версия значително по-голяма. По-голямото платнище, по-дебелите рейки и подът с двойни шевове и супер яка материя от рипстоп полиестер предлагат по-голяма сигурност от неблагоприятните въздействия на околната среда, както и подобрено пространство за живеене през четирите сезона. Safari Vista предлага перфектната почивка на открито, за която благоприятства и по-голямата вътрешна височина. Този модел лесно може да се конвертира в огромен хамак, в който спокойно да спят трима възрастни. Горното платнище е 100% водоустойчиво и има UV протекция. За поставянето на рейките и разпъването на горния слой има специална конфигурация, която улеснява разпъването. Допълнителните екстри, които предлага тази палатка са супер устойчива на скъсване и продиране материя и плътна мрежа на входовете за предпазване от навлизане на миниатюрни насекоми във вътрешността.  Хамакът Tentsile Safari Trillium  Най-големият и здрав хамак на пазара, е именно Safari Trillium. Той е изработен от най-висококачествената и издръжлива материя рипстоп 450D Dacron с двойни шевове и от устойчив на UV лъчи материал. Този модел може да бъде оставен в продължение на месеци на открито и със съвсем малко грижа може да издържи до пет години при най-суровите условия. Идеален е за по-постоянни кемпове или просто да си го разпънете в задния двор. Този хамак е направен така, че да издържа на екстремен климат и високи обороти на употреба.  Tentsile Ground Conversion Kit Няма дървета? Или пък не искате дървета? Няма проблеми! Най-революционният ъпгрейд на гамата на Tentsile е допълнителния Conversion Kit, който представлява пакет с подложка за земя, върху която да разпънете дървесната палатка. На практика, може да използвате този пакет за всеки един модел от палатките на Tentsile. Това дава възможност да къмпингувате с повече свобода отвсякога. Пакетът включва супер устойчива 100% полиетиленова подложка, която пасва абсолютно точно на дъното на всеки модел от Поколение 3.  „Уверени сме, че клиентите ни ще харесат новите функции на Поколение 3, тъй като неговата взаимосвързана модулна система дава възможност да използвате креативността си, за да се забавлявате и да комбинирате палатки, хамаци и аксесоари, които да отговарят на всички ваши нужди“, казва Ширли-Смит. Всяка палатка и хамак от гамата на Tentsile се предлагат с протектор за кората на дърветата, така че да не се притеснявате, че може да нараните крехките части на стеблото. Основната идея за поставяне на палатките във въздуха е да не се оставят отпечатъци и следи върху земната повърхност и да не се нарушават миграционните пътища на животните и растенията. Всички покривала на палатките от Поколение 3 на Tentsile имат 5 000 мм воден стълб (досега се предлагаха с 3 000 мм), а тези от серията Safari дори са с 8 000 мм. Добавени са вътрешни джобове за съхранение с цип, а под пода на палатките от външната страна са предвидени нови подвижни мрежи за вещи, като по този начин осигурявата по-голямо вътрешно жилищно пространство и комфорт.  Гамата на Поколение 3 ще стартира онлайн през януари 2020 г., а в магазините за продажба на дребно през март 2020 г.    Цветомира Цоцова Camping.bg   (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

    Виж повече...
  • Къмпинг Велинград отваря врати на 1 ноември

    Къмпинг Велинград отваря врати на 1 ноември

    23.10.2019

    Една дългоочаквана от българската къмпинг общност новина - първият СПА къмпинг на Балканите - къмпинг Велинград отваря врати на 1 ноември! Къмпинг Велинград е разположен на площ от 6 дка и предлага 36 места за настаняване на кемпери, каравани и палатки. Намира се на 15 минути пешеходно разстояние от центъра на Велинград, има и велосипедна алея. Локацията, на която е изграден, е в непосредствено съседство до известната велинградска белодробна болница, построена точно тук, именно заради уникално чистия въздух, който носи планината.  Всяко от къмпинг местата в СПА къмпинга разполага с тревна зона и достъп до електричество и вода. СПА центърът на къмпинга ще бъде на разположение на гостите на къмпинга и посещението му е включено в цената за престой и нощувка. Той се захранва с прясна минерална вода от един от най-лечебните извори във Велинград. В него има два вида сауни, парна баня, вътрешен топъл басейн, студен шоков басейн, стая за релакс, душове, съблекални и масажен кабинет.  Отделно от това гостите на къмпинга ще имат на свое разположение и три външни басейни - един детски и два по-големи с различна температура на минералната вода, единият от които е с хидромасаж и лежанки. Около тях ще има шезлонги и чадъри. Къмпинг Велинград и всички басейни ще работят целогодишно без прекъсване. За комфорта и удобството на гостите има модерна туристическа кухня със столова и специален чаен бар с традиционни билки за района. Освен детския басейн най-малките гости на къмпинг Велинград ще имат възможност да се забавляват и на детската площадка. Къмпинг Велинград вече приема резервации. Може да запазите своята почивка в луксозния СПА къмпинг на телефон 0878 85 86 85.   Camping.bg Снимки: къмпинг Велинград

    Виж повече...
  • Hymer създаде нов клас кемпер с VisionVenture

    Hymer създаде нов клас кемпер с VisionVenture

    22.10.2019

    Концептуалният Hymer VisionVenture беше показан за първи път на изложението в Дюселдорф в края на лятото. 3D-печат, инфрачервена отразяваща боя, веранда с барбекю и пневматичен поп-покрив: разработен в сътрудничество с BASF, концептуалното ваканционно превозно средство, базирано на Mercedes-Benz, залага нови стандарти по отношение на дизайн, енергийна ефективност и леко тегло. VisionVenture показва нагледно как ще изглежда модерното пътуване през 2025 г. Той съчетава пионерския дух и иновациите на Hymer с повече от 20 иновативни материали и технологии от BASF, за да покаже визията си за настоящите и бъдещите тенденции в индустрията. На база на шаси на Mercedes-Benz Sprinter, VisionVenture е концептуално превозно средство, чийто интегриран дизайн създава изцяло нова категория кемпери с хармонични преходи между кабината и каросерията. Предницата с оригиналните си врати, фаровете и решетката на радиатора са запазени, но предното стъкло е изместено по-напред, а капакът и светлината на покрива са преработени. Кемперът разполага и със система за задвижване на четирите колела. Арката над колелата и някои части на каросерията са произведени с помощта на техники за 3D печат, което им придава изключителна здравина и качество. Новост е и еластичната боя в ефектно тъмнозелено: температурно регулиращата енергоефективна технология Chromacool от BASF намалява температурата на повърхността на кемпера с 20° C и тази на интериора с до 4° C. Освен това позволява индивидуализиран външен вид, предлагайки алтернатива на класическото бяло. "Основен източник на вдъхновение за този проект беше общността на кемперистите, които ни дадоха нов тласък с творческите си идеи и самостоятелни реализации.", заявява президентът на Hymer GmbH & Co. KG Кристиан Бауер. „Иновациите винаги са били част от ДНК на Hymer, а концептуалният кемпер VisionVenture е нашата представа за модерните компактни ваканционни превозни средства. Благодарение на експертизата и техническото ноу-хау на BASF, ние успяхме да приложим това на практика във високо реалистично концептуално превозно средство. Уверени сме, че ще можем да въведем някои елементи от този набор от иновативни и изключително удобни за клиента решения в серийно производство в близко бъдеще “, допълва още Кристиан Бауер.     Веселин Вълев Camping.bg Източник и снимки: Hymer

    Виж повече...
  • Къмпинг тенденциите в България и Европа

    Къмпинг тенденциите в България и Европа

    21.10.2019

    Хората все по-често търсят почивка сред непокътнатата природа, но в условията на създадени от човека удобства. В Европа увеличеното предлагане на почивка в глемпинги (луксозно къмпингуване) променя цялостно облика на услугата по настаняване - гостите на хотелите и на къмпингите, които по правило са две коренно различни целеви групи, вече се сливат по отношение на това каква атмосфера очакват от избраното място за почивка. Франция е държавата, в която настъпващата промяна в сектора на настаняването е най-осезаема. Тя има повече от 8 000 къмпинга, което я поставя на първо място в Европа. В края на август The Times съобщи, че Френската национална федерация на местата за настаняване на открито съветва собствениците на къмпинги да създават повече лукс и удобства за гостите си, за да отговорят на търсенето. В противен случай има риск да изпаднат от пазара. Луксът включва модерни душове, стилни дизайнерски санитарни възли, напълно оборудван кухненски кът за готвене, вкл. микровълнова фурна, миялна машина, кафе машина, wifi и най-важното - персонал, който да поддържа реда и чистотата на общите зони постоянно. Първият човек, който обръща внимание на този тренд е Габриел Кишо, маркетинг ръководител на най-голямото изложение във Франция на къмпинг тематика - SETT. Събитието се провежда ежегодно през ноември в Монпелие. Тази година, неговото 41-во издание ще се случи от 5 до 7 ноември. (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({}); Делът на глемпингите във Франция наближава 60% от общото настаняване Първият петзвезден къмпинг във Франция отвори врати през 2010 г., но за изминалото вече почти десетилетие инвеститорите буквално се надпреварват кой по-напред ще успее да открие нов луксозен къмпинг. Към днешна дата в страната има 221 петзвездни и 1171 четиризвезднни къмпинга. Дните, в които хората предпочитаха да разпъват своя собствена палатка, вече отминават. Wifi и басейн за къмпингите са ключови, но вече не правят конкурентно предимство. Собствениците акцентират на дървесни къщи, СПА центрове и аквапаркове. На изложението SETT, при представянето на къмпингите прави огромно впечатление, че собствениците залагат на луксозно спално бельо и СПА продукти. Локациите на къмпингите обикновено са на супер изолирани от цивилизацията места, далеч от шум. Независимо дали в последен модел каравана, модерна дървена къща или просто глемпинг палатка под наем, гостите ползват едни и същи луксозни услуги. За къмпингите с 1 и 2 звезди настават трудни времена  През 2018 г. броят на нощувките в къмпинги във Франция достига 125 милиона, а от началото на 2019 г. досега бележи ръст от 34 % по данни на lastminute.com. Но ако този бум се отнася по-скоро за висококласните къмпинги, то за тези с малко звезди настават все по-трудни времена. Повече от 1000 къмпинга са затворили във Франция за последните 20 години и това се случва с все по-бърз темп от година на година. Успешните къмпинги съчетават непокътната природа с удобство За мнозина глемпингът е перфектното съчетание на почивка сред непокътнатата природа без трудностите по пренасянане на цялата къща за целите на къмпингуването със собствено средство. Естествено е, че закуската пред частната веранда, макар с перфектна панорамна гледка, е доста по-неатрактивна при перспективата след това да се редиш на дълги опашки пред мивките, за да измиеш съдовете. Затова, луксозните къмпинги поставят миална машина във всяка къмпинг единица, за да може гостите да си освободят повече време за релакс. Естествено, тази услуга е доста по-скъпа, затова глемпингите всъщност се явяват по-скоро конкурент на вилните селища, отколкото на палатките. Г-н Кишо казва, че търсенето се регулира и от двата края на услугата - и от клиентите, и от собствениците на къмпинги. Клиентите търсят почивка, която комбинира свобода и независимост, напълно извънградска обстановка и ваканционни атракциони. Под свобода и независимост гостите разбират напълно оборудвани "колибки", които може и да са съвсем семпли по пълнота на обзавеждането, но в същото време с достатъчно високо качество на изпълнението. Напълно извънградската обстановка включва тотална откъснатост от най-близкото населено място, минимална човешка намеса по отношение на изграждане на сгради и съоръжения за настаняване, което всъщност изключва напълно бетоновите конструкции. Местата за настаняване най-често са дървени колиби, дървесни къщи, брезентови палатки и други. Не така обаче стои въпросът по отношение на ваканционните атракциони - тук гостите търсят басейни, СПА центрове, водни паркове, детски площадки и съоръжения за интерактивна игра и приключения, ресторанти и други. Huttopia Chardons Bleus - Ile de Ré къмпинг в Sainte-Marie-de-Ré, Charente-Maritime Как стои въпросът в България? България все още остава далеч от луксозната тенденция в Европа. Към момента у нас се наблюдава засилено изграждане на къмпинги от традиционен тип - предлагащи настаняване за кемпери, каравани и палатки, и със стандартен обхват на допълнителните удобства. Съвсем скоро предстои пускането в експлоатация на първия термален къмпинг, който ще разполага със собствен СПА център, който до известна степен ще ни приближи до Европа. Много от новите къмпинги, като например Къпиновски манастир, Емануил, Атлиман разширяват видовете настаняване, като включват каравани под наем, глемпинг палатки, горски къщи и все по-задълбочено обмислят изграждането на дървесни къщи. За сметка на това обаче, проучването на Къмпинг БГ за най-често употребяваните средства за настаняване на къмпинг показва, че през 2019 г. в България продължава да нараства броят на къмпингуващите със собствени палатки. Радостна новина е, че с него паралелно расте и броят на собствениците на кемпери и каравани. Ползвателите на собствени палатки са 46.4% от къмпингуващите в България, следвани от привържениците на бунгала (28.4%) и собствениците на каравани (27.1%). Едва 19.6% от къмпингуващите отсядат в каравана под наем, а ползвателите на кемпери (собствени и наети) са 15.2%.  "Класацията на къмпингите в България" показва още, че едно българско семейство прекарва средно 22 нощувки на къмпинг за годината. Средната цена, която то е готово да заплати, е 31 лв. Най-важните критерии за избор на къмпинг в България от българите са удобството на къмпинг местата, хигиената в санитарните възли и достъпът до местоположението. Атракциите и допълнителните удобства, които очевидно са важни за европейците, при българите са поставени на последно място. "Класацията на къмпингите в България" се проведе през август и септември 2019 г. В нея взеха участие общо 835 души, от които 767 българи. С най-голям дял (40%) са жителите на София, следвани от тези на Бургас (11.5%) и Пловдив (9%). Над половината от къмпингарите в България са на възраст между 36 и 50 г., като повече от 70% от тях ходят на къмпинг с деца.  Цветомира Цоцова Къмпинг.бг Източник на информация за Европа и заглавна снимка: forbes.com  (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

    Виж повече...
  • От архивите: 1937 Western Clipper

    От архивите: 1937 Western Clipper

    20.10.2019

    Някои твърдят, че американският Western Clipper от края на 30-те е най-красивият кемпер на 20-ти век. Разработен от индустриалния дизайнер Бруукс Стивънс, външният вид на кемпера е в унисон с дирижаблите (цепелините) властващи в небето по онова време. На база дизайна на Стивънс са произведени различни вариации на превозни средства - от товарни ванове, през мобилни офиси, до кемпери. При последните има дори такива с кухненски уреди и санитарен възел. Има сигурни данни за два оцелели до днес кемпера от тази серия. Единият дори е бил пуснат за продан преди няколко години (линк).   Веселин Вълев Camping.bg

    Виж повече...
Виж всички Новини