Dethleffs и ZF поставиха нов световен рекорд. С електрическото Audi e-tron Sportback теглиха каравана 386 километра без презареждане, при това прекосиха Алпите.
Dethleffs представиха E-Home Coco - прототип на каравана със собствено електрическо задвижване през 2018 г., която е разработена съвместно с германския производител на авточасти ZF Friedrichshafen. Сега двете компании демонстрираха предимствата на караваната в реални условия.
Маршрутът на теста е бил от централата на Dethleffs в германския град Исни, магистралите A12 и A13 покрай Инсбрук (Австрия), прохода Brenner, магистрала A22 в Италия през Болцано и Тренто до Рива до езерото Гарда (Lago di Garda) - общо 386 километра и преодолени 4870 метра денивелация.
Обикновено допълнителното тегло на караваната и особено повишеното въздушно съпротивление увеличават разхода на теглещото превозно средство (независимо от технологията на задвижване). С преминаването на Алпите партньорите по проекта искаха да докажат, че караваната с електрическо задвижване може да компенсира това по-голямо потребление на енергия и така теглещото превозно средство да достигне обичайния си пробег.
Средната скорост на движение на Audi e-tron Sportback и E-Home Coco е била 62,4 км/ч. Автомобилът е консумирал 62 kWh енергия (или 21,2 kWh /100 km), а e-home Coco 74 kWh (или 19,2 kWh /100 km). Тези стойности на потребление на теглещото превозно средство са станали възможни заради собственото задвижване на караваната. В Audi-то е бил монтиран сензор за сила на теглене, който да отчита дали автомобилът ускорява, забавя или се движи по инерция. Тази информация е била използвана за управление на двата електродвигателя на караваната, всеки от тях с мощност от 90 kW. В рамките на 1/10 от секундата те реагират и коригират въртящия си момент, като гарантират, че e-tron Sportback нито веднъж не се е наложило да тегли повече от 20 кг товар по време на пътуването си.
Караваната Dethleffs E-Home Coco също разполага със система за зареждане, което означава, че може да възстановява енергия в батериите си при спиране. Тя е оборудвана с дискови спирачки, тъй като те позволяват по-чувствителен преход между електрическо и механично спиране, съобщават от Dethleffs.
„Въпреки че има още техническа работа преди караваната E.Home да влезе в серийно производство, тя вече се доказа като практично и надеждно решение за екологично и икономично пътуване“, споделя изпълнителния директор на Dethleffs Александър Леополд.
Официалното видео на проекта:
Веселин Вълев
Camping.bg
Източник и снимки: auto-motor-und-sport.de
По молба на Camping.bg Институтът за български език "Проф. Любомир Андрейчин" към БАН излезе със становище...