26/05/2025
Веселин Вълев
Увеличението на максималното тегло на кемперите за шофьорска книжка "B" до 4250 кг е още една стъпка по-близо: Комисията по транспорт на Европейския парламент направи окончателно предложение относно Четвъртата директива за шофьорските книжки, като препоръча тя да бъде приета без изменения. Въпреки това може да отнеме години, преди това правила да стане част от законодателствата на държавите членки, съобщават от Нидерландския кемпер клуб NKC.
По отношение на кемперите най-важната промяна е, че шофьорската книжка от категория "B" ще стане валидна за моделите с максимално разрешена маса до 4250 кг включително, при условие че водачът е завършил допълнителен курс. Това задължение няма да се прилага, ако кемперът има алтернативно задвижване, като например водород или електричество, и водачът е притежавал шофьорска книжка категория "B" от поне две години, според водещата холандска автомобилна организация BOVAG. Тегленето на ремарке ще бъде разрешено във всички случаи, стига максималното тегло на композицията да не надвишава 5000 кг.
Ако Европейският парламент, Европейската комисия и Съветът на Европейския съюз също дадат своето одобрение – както се очаква – държавите членки все ще трябва да приемат новите правила в собствените си закони. Това предполага, че шофирането на по-тежък кемпер ще бъде разрешено до 2029 или 2030 г.
От Нидерландския кемпер клуб NKC са доволни от развитието. „От години работим по темата и това е дългосрочен въпрос“, казва Том Лийнстра от NKC. „Това е добра новина за устойчивото развитие, защото увеличението на максималното тегло понижава прага за производство на електрически задвижвани кемпери. Те все още рядко се предлагат, заради техническите ограничения, но това е бъдещето.“
Camping.BG
Източник: NKC